Flot Santander Final4 arrangement giver mod på mere

Flot Santander Final4 arrangement giver mod på mere

21. februar 2018

For et par uger siden afviklede Divisionsforeningen Håndbold Final4 for syvende gang, og den positive udvikling finalestævnet har været igennem de sidste 4 år, skal der nu bygges videre på. Divisionsforeningen sætter således nye mål og har fuld opbakning fra klubberne og hovedsponsoren Santander Consumer Bank.

Stemningen runger stadig i lofthvælvingerne i Gråkjær Arena efter endnu et velafviklet Santander Final4 stævne i starten af februar. Det syvende i alt og det fjerde hvor det har været lagt ud til en arrangerende klub. Ved hjælp af klubberne - både de deltagende men primært de arrangerende - og ikke mindst en aktiv deltagelse fra Santander Consumer Bank, har Final4 udviklet sig til en stor succes. Det gælder både publikum-og Tv-seermæssigt samt til økonomisk gavn for de danske ligaklubber.

Thomas Christensen, direktør i Divisionsforeningen Håndbold udtaler om Santander Final4 stævnet i Holstebro:

”Det var ikke nemt at komme efter GOG for to år siden, og næsten umuligt at kommer efter Aalborg Håndbold, som værter sidste år, og nu er den udfordring så bare sendt videre med et suverænt afviklet finalestævne i Holstebro. Det er helt fantastisk at se, den energi klubberne og byerne ligger i værtskabets for Final4 stævnet. Jeg er helt sikkert på, at sponsorer og tilskuere kan mærke energien helt ud i hjørnerne af arenaerne og får den ekstraordinære oplevelse, vi så gerne vil give dem. ”

John Mikkelsen, direktør i TTH Holstebro, siger om oplevelserne som Final4 arrangør:

”Kasper Jørgensen fra GOG og Jan Larsen fra Aalborg Håndbold havde begge sagt, at det var hårdt arbejde, og det havde de så sandelig ret i, men det er også en kæmpe fornøjelse her bagefter at se resultatet af arbejdet. Det har helt igennem været en fantastisk rejse, vi har været på. Jeg er utrolig taknemmelig for den indsats mine kollegaer i TTH Holstebro har ydet og vores samarbejdet med Gråkjær Arena, Holstebro Kommune og Santander Consumer Banks aktivitets-folk har været upåklagelig. At vi så kunne slutte det hele af med at vise pokalen frem for vores hjemmepublikum, var jo bare prikken over I’et, ” slutter en glad og stolt direktør.

Flere resurser skal sikre udviklingen

Fremtiden for Final4 arrangementet har netop været oppe at vende på et møde mellem de danske eliteklubber. På dette møde gav klubberne fuld opbakning til, at tiden er inde til at arbejde videre med udviklingen af Final4 både for damer og herrer. Bestyrelsen og ledelsen i Divisionsforeningen fik det fulde mandat til at undersøge, hvilke muligheder der kan understøtte udviklingen af Final4 bedst muligt, og det arbejde vil Divisionsforeningen sætte i gang med det samme.

”Afviklingen af Final4 for kvinderne og for mændene har ikke været ens i de sidste år, og det er heller ikke sikkert, at det kommer til at være sådan i fremtiden, ” siger Thomas Christensen og fortsætter:

 ”Vores opgave nu bliver at se på de plusser og minusser, der er ved de forskellige modeller, vi har benyttet for placeringen af Final4 og så vælge den model, der er bedst for de to stævner. En ting er dog helt sikkert, og det er, at Final4 konceptet er kommet for at blive, og vi har store ambitioner med begge stævner. Vi skal have en plan for begge køn frem mod at afvikle dette stævne i de største haller i Danmark, så flest mulige af vores trofaste fans kan være med, og så vi kan blive ved med at skabe store events for vores sponsorer. ”

For at understøtte dette arbejde har Divisionsforeningen besluttet at tilknytte en ekstra resurse i form af en Eventchef, som vil have primær fokus på udviklingen af Final4 stævnerne, men som også vil kunne arbejde med udviklingen af den indledende del af Santander Cup, Super Cup og ikke mindst håndboldligaerne.

”Hvis man vil udvikle hele setuppet omkring dansk elite klubhåndbold, kan man ikke bare sige, at man vil, man er også nød til at gøre noget. Klubberne gør allerede i dag et godt stykke arbejde, og får det maksimale ud af de resurser, de har til rådighed. De mange tusinde tilskuere, der uge efter uge går til håndbold i danske haller, får en god oplevelse, der sæson efter sæson bare bliver bedre og bedre. Skal vi løfte vores fælles produkt, skal vi også byde ind med resurse til det. Derfor vil vi i den kommende tid kigge på, hvordan vi kan byde ind, og tilknytte arbejdskraft indenfor event området, som kan være med til at forsætte udviklingen med Danmarks familiesport nummer ét, ” slutter Thomas Christensen.