Enorm eksponering af de danske håndboldliga-klubber

23. februar 2022

At der er kæmpe interesse for klubberne i landets bedste rækker for kvinder og herrer kommer ikke som den store overraskelse, men nu underbygger en medierapport foretaget af Infomedia for kalenderåret 2021, hvor stort et fokus holdene har.

Et af nøgletallene i rapporten viser således, at hver i klub i HTH Herreligaen i 2021 i gennemsnit fik medieomtaler svarende til en estimeret annoncekroneværdi på lidt over 216 millioner kroner, mens det tilsvarende tal for Bambusa Kvindeligaen var 138 millioner.

Top10 på denne liste på tværs af de to ligaer er:

GOG: 568 millioner
Aalborg Håndbold: 531 millioner
Team Esbjerg: 334 millioner
Odense Håndbold: 332 millioner
Bjerringbro-Silkeborg: 297 millioner
TTH Holstebro: 248 millioner
Viborg HK: 243 millioner
Skjern Håndbold: 213 millioner
Herning-Ikast Håndbold: 211 millioner
KIF Kolding: 210 millioner


De ovenstående 10 hold er også dem, der tegner sig for flest omtaler på tværs af alle landets medier i året, der gik. Gennemsnittet for antal omtaler for alle klubberne i ligaerne var 6.298.

x